Hej och välkommen till min kursblogg! Här skriver jag fortlöpande om vad som händer på kursen "IKT och lärande i grundskolan 1-9" vid Uppsala universitet under läsåret 2010-2011. Kursen ges genom lärarlyftet på distans med gemensamma träffar varannan vecka i Uppsala. Lämna gärna kommentarer på mina inlägg.

Mikael Pihlström

2010-12-15

Jing eller Screenr

Nu har jag testat både Jing och Screenr. Båda är bra men det finns skillnader i verktygen som gör att de passar olika bra i olika situationer.
För min del har jag kommit fram till att Screenr passar bäst för mig på jobbet, av den enkla anledningen att det inte behövs några installationer på datorn som används. Det går nämligen inte att installera något på våra datorer utan att ta hjälp av IT-enheten, och det kan ta tid att få ett program packeterat och "utskjutet" på önskad dator. Dessutom är packeteringen av en programvara förenat med kostnader. Det enda som behövs för att använda Screenr är ett Twitter konto, och det är ju inte någon nackdel att ha ett sådant! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar